Monday, April 18, 2011

CUM A PATRUNS EBAY IN CHINA?

China reprezinta in zilele noastre un adevarat taram al fagaduintei in care orice corporatie doreste sa investeasca.In 2003 eBay a platit 150 milioane $ pentru Eachnet unul dintre siteurile de top de comert online din China conform publicatiei Bloomberg.CEO-ul companiei Meg Whitman a mai investit inca 100 de mil $ in plus dar combinatia de greseli de management nu a oferit companiei eBay rezultatele asteptate asta si datorita competitorului local Taobao.
In 2006 eBay cedeaza Eachnet intr-un joint venture cu Tom Online.Spre deosebire de eBay,Taobao nu percepe comisioane pentru fiecare tranzactie.Reprezentantii companiei au afirmat ca este greu sa intri in competitie cu cineva care nu percepe comisioane.
Neavand o alternativa solida la Taobao reprezentanti companiei eBay au trecut la planul B si anume acela de a oferi posibilitatea antreprenorilor chinezi sa-isi exporte produsele prin eBay.Aceasta miscare a oferit posibilitatea unor antreprenori ca Tang Fengyan in varsta de 35 de ani decide sa isi lanseze propria afacere cu imbracaminte .Si astfel Tang ajunge la vanzari de 700 000 $ in primul an .Datorita unor exportatori ca tang si nu numai el afacerile eBay in China au explodat ajungand ca in 2010 sa ajunga la vreo 4 miliarde $ si sa fie pe locul 5 in lume dupa :SUA,Germania,Korea de Sud,Marea Britanie.Jay Lee reprezentatul eBay pe zona Asia Pacific a afirmat"China este foarte importanta pentru noi ,trebuie sa gasim noi modalitati sa ne apropriem de piata respectiva"
Pentru a patrunde mai bine pe piata eBay cauta jucatori locali care sa nu fie controlati de Taobao si Alibaba group .Taobao domina piata chineza insa el nu intrece eBay la capitolul exporturi. eBay a incheiat un acord cu Posta chineza si cea americana care sa faciliteze achizitia de bunuri de catre cumparatori straini fara a platii insa taxe de transport .

No comments:

Post a Comment