Buna ziua astazi va voi prezenta un exemplu de plan de afaceri al carui principal obiect de activitate il reprezinta o spalatorie auto.Structura planului de afaceri va avea urmatoarea forma:
I CUPRINS
II DESCRIEREA AFACERI
III PRODUSE SI SERVICII
IV PLAN DE MARKETING
V PLAN OPERATIONAL
VI MANAGEMENT SI ORGANIZARE
VII INVESTITIE SI COSTURI
VIII PLAN FINANCIAR
II DESCRIEREA AFACERI
Sc Car Wash are ca obiect principal de activitate spalarea si curatarea autoturismelor ,firma isi are sediul social in Constanta este condusa si administrata de catre un singur asociat .Obiectivele principale ale firmei sunt:
- recuperarea investitiei
- cresterea profitabilitati firmei
- satisfacera celor mai exigente nevoi ale clientilor
- promovarea firmei in orasul Constanta
- plata salariilor conform cu contributia depusa
- realizarea unei cifre de afaceri de 50 000 euro
Firma Sc Car Wash are ca obiect princiapl de activitate spalarea autoturismelor,cat si curatirea lor atat pe interior cat si pe exterior
- mini bar pentru comercializarea de bauturi racoritaore si cafele
Tarife servicii:
- spalare masina exterior.................................................20 ron
- curatare interior...............................................................5 ron
- bauturi racoritoare 0,5l.....................................................4 ron/buc
- apa (plata minerala) 0,5 l..................................................3 ron buc
- cafea.....................................................................................4 ron
Analiza pietei:
Firma a realizat un studiu de piata in orasul Constanta despre competitori,tarifele percepute de acestia si potentialul pietei si a ajuns la urmatoarea concluzie
Firma isi desfasuara activitatea in orasul Constanta care are o populatie are in jur de 300 000 de locuitori ,sa presupunem ca 40 % din populatie beneficieaza de un autoturism propriu asta insemanand in jur de 120 000 potentiali clienti la care se mai adauga si eventuali turisti care vin si viziteaza Constanta si litoralul romanesc
Clientii:
Sc Car Wash intentioneaza sa isi atraga clienti prin oferirea unor servicii de calitate la preturi accesibile.Clienti nostri sunt din toate categoriile sociale atat persoane fizice cat si persoane juridice
Segmentarea pietei:
Societatea noastra este asezata intr-o zona excelenta unde traficul de autoturisme este foarte intens,nefiind deci necesare cheltuieli mari de publicitate .Potentiali clienti ai firmei noastre sunt in general persoanele cu varsta cuprinsa intre 20- 60 de ani care poseda autoturism.
Competitia:
Competitia in genral in orasul Constanta este destul de acerba,piata fiind populata de firme gen:
(Sc Tora SRL,Malborakis Carwah,Golden Carwash,Dacia tour srl,Kakis Prod)
Avantajul fata de aceste societati este amplasarea vadului comercial care este tranzitat de multe autoturisme
Promovarea serviciilor:
Avand in vedere locul in care este amplasata spalatoria consideram ca nu este nevoi de o campanie de publicitate masiva.Tot ceea ce trebuie firmei este realizarea de banere de publicitate
V PLAN OPERATIONAL
Locatia:
Frima are sediul social in judetul Constanta pe Bulevardul Aurel Vlaicu .Modelul firmei este un SRL(societate cu raspundere limitata),este platitoare de TVA este administrata de catre un singur asociat,isi poate muta oricand sediul social in alte judete si poate sa se extinda catre altele.
Personalul:
Pe langa administrator firma mai are si urmatorul personal
- 1 contabil
- 2 persoane responsabile de spalarea masini
- 2 persoane responsabile cu polishatul masini si stergere
- 1 casier care incaseaza banii(poate fi si barman)
Duminica 8-17
VI MANAGEMENTUL SI ORGANIZAREA
Conducerea firmei va fi asigurata de Marius Popa care este si unic actionar
Organizare:
Administratorul se ocupa de buna organizare a firmei,el fiind responsabil pentru respectarea programului de lucru ,plata salriilor,el reprezinta societatea in fata autoritatiilor publice,el ia deciziile principale
VII INVESTITIE SI COSTURI
Valoarea investitiei initale am stabilit-o undeva in jurul sumei de 6000 euro care vor proveni din surse proprii .Bani vor fi folositi pentru inregistrarea firmei la Registrul Comertului,cheltuieli privin chiria spatiului comercial,cheltuieli privind achizitia de mijloace fixe.De asemena firma va mai beneficia de un fond de rezerva de 5000 euro destinat pentru plata salariilor
Previzionarea veniturilor:
- venituri obtinute din spalarea autoturismelor
- venituri obtinute din curatarea pe interior si exterior al masinilor
- venituri obtinute din comercializarea bauturilor racoritoare+cafele
Nr Crt | Denumire serviciu | Tarif (ron) | Frecventa | Valoarea totala |
1 | Spalare autoturisme | 20 | 25 | 500 |
Total | | | | 500 |
Venituri obtinute din curatarea pe interior si exterior/pe zi
Nr Crt | Denumire serviciu | Tarif(ron) | Frecventa | Valoarea totala |
1 | Curatare interior exterior | 5 | 20 | 100 |
Total | | | | 100 |
Venituri obtinute din vanzare de bauturi racoritoare/zi
Nr Crt | Denumire produs | Pret/buc | Cantitate | Valoare totala |
1 | Vanzare bauturi racoritoare | 4 | 50 | 100 |
Total | | | | 100 |
Venituri obtinute din vanzare de apa mineral,plata sticla0,5 l
Nr Crt | Denumire produs | Pret/buc | Cantitate | Valoarea totala |
1 | Vanzare apa plata minerala | 3 | 20 | 60 |
Total | | | | 60 |
Venituri obtinute din vanzarea de cafea/zi
Nr Crt | Denumire produs | Pret/buc | Cantitate | Valoare totala |
1 | Vanzarea de cafele | 3 | 10 | 30 |
Total | | | | 30 |
Total Previzionarea veniturilor pe o zi
Nr Crt | Natura Venitului | Total pe zi(ron) |
1 | Venituri previzionate din spalatul autoturismelor | 500 |
2 | Venituri previzionate din curatarea pe interior si exterior | 100 |
3 | Venituri previzionate din vanzarea bauturilor racoritoare | 100 |
4 | Venituri previzionate din vanzarea apei minerale si plate | 60 |
5 | Venituri previzionate din vanzarea cafelei | 30 |
6 | Total venituri estimate/zi | 790 ron |
Total venituri estimate /pe luna 800*40=32 000 ron
TOTAL VENITURI ESTIMATE PRIMUL AN 32000*12=384 000 RON
TOTAL VENITURI=384 000 RON
PREVIZIUNEA CHELTUIELILOR
Pentru previzionarea cheltuielilor unei spalatori auto trebuie sa avem in vedere urmatoarele tipuri de cheltuieli:
- cheltuieli cu salariile
- cheltuieli cu materiile prime
- cheltuieli cu achizitionarea mijloacelor fixe
- cheltuieli cu utilitatiile
Cheltuieli achzitie aspiratoare de curatat 2 buc*1000 ron/buc=2000 ron
Cheltuieli achizitie aparate de spalat cu jet apa rece 2 buc*500 ron/buc=1000 ron
Cheltuieli achizitie 2 mese si 8 scaune 2500 ron
Cheltuieli vitrina frigorifica bauturi racoritoare 1200 ron
Total cheltuieli 6700 ron
Cheltuieli cu salariile
Categoria de personal | Salariul Brut lunar | Numar de persoane | Costurile cu salriile |
economist | 1000 | 1 | 1000 |
Spalatori auto | 1000 | 2 | 2000 |
Stergatori auto | 1000 | 2 | 2000 |
Casier(barman) | 1000 | 1 | 1000 |
Total 6000 ron
Cheltuieli asigurari sociale 6000*28,55%=1713 ron
Total cheltuieli personal 7 713 ron
Total cheltuieli personal/an 7713*12=92 556 ron
Cheltuieli chirie spatiu comercial:6000 ron/luna*12=72 000 ron/an
Cheltuieli utilitati apa,energie. 1500 ron/luna*12=18 000 ron
TOTAL CHELTUIELI PRIMUL AN ..........189 256
No comments:
Post a Comment