Sunday, July 10, 2011

PLAN DE AFACERI SPALATORIE AUTO


Buna ziua astazi va voi prezenta un exemplu de plan de afaceri al carui principal obiect de activitate il reprezinta o spalatorie auto.Structura planului de afaceri va avea urmatoarea forma:

I CUPRINS
II DESCRIEREA AFACERI
III PRODUSE SI SERVICII
IV PLAN DE MARKETING
V PLAN OPERATIONAL
VI MANAGEMENT SI ORGANIZARE
VII INVESTITIE SI COSTURI
VIII PLAN FINANCIAR

II DESCRIEREA AFACERI

Sc Car Wash are ca obiect principal de activitate spalarea si curatarea autoturismelor ,firma isi are sediul social in Constanta este condusa si administrata de catre un singur asociat .Obiectivele principale ale firmei sunt:
  • recuperarea investitiei
  • cresterea profitabilitati firmei
  • satisfacera celor mai exigente nevoi ale clientilor
  • promovarea firmei in orasul Constanta
  • plata salariilor conform cu contributia depusa
  • realizarea unei cifre de afaceri de 50 000 euro
III PRODUSE SI SERVICII

Firma Sc Car Wash are ca obiect princiapl de activitate spalarea autoturismelor,cat si curatirea lor atat pe interior cat si pe exterior
  • mini bar pentru comercializarea de bauturi racoritaore si cafele
Serviciile firmei se adreseaza tuturor categoriilor sociale in special posesorilor de autoturisme ,firma propunandu-si sa isi adapteze politicile in functie de piata si sa fie un partener ce ofera servicii de calitate .

Tarife servicii:
  • spalare masina exterior.................................................20 ron
  • curatare interior...............................................................5 ron
  • bauturi racoritoare 0,5l.....................................................4 ron/buc
  • apa (plata minerala) 0,5 l..................................................3 ron buc
  • cafea.....................................................................................4 ron
IV PLAN DE MARKETING

Analiza pietei:

Firma a realizat un studiu de piata in orasul Constanta despre competitori,tarifele percepute de acestia si potentialul pietei si a ajuns la urmatoarea concluzie

Firma isi desfasuara activitatea in orasul Constanta care are o populatie are in jur de 300 000 de locuitori ,sa presupunem ca 40 % din populatie beneficieaza de un autoturism propriu asta insemanand in jur de 120 000 potentiali clienti la care se mai adauga si eventuali turisti care vin si viziteaza Constanta si litoralul romanesc

Clientii:
Sc Car Wash intentioneaza sa isi atraga clienti prin oferirea unor servicii de calitate la preturi accesibile.Clienti nostri sunt din toate categoriile sociale atat persoane fizice cat si persoane juridice

Segmentarea pietei:
Societatea noastra este asezata intr-o zona excelenta unde traficul de autoturisme este foarte intens,nefiind deci necesare cheltuieli mari de publicitate .Potentiali clienti ai firmei noastre sunt in general persoanele cu varsta cuprinsa intre 20- 60 de ani care poseda autoturism.

Competitia:

Competitia in genral in orasul Constanta este destul de acerba,piata fiind populata de firme gen:
(Sc Tora SRL,Malborakis Carwah,Golden Carwash,Dacia tour srl,Kakis Prod)
Avantajul fata de aceste societati este amplasarea vadului comercial care este tranzitat de multe autoturisme

Promovarea serviciilor:

Avand in vedere locul in care este amplasata spalatoria consideram ca nu este nevoi de o campanie de publicitate masiva.Tot ceea ce trebuie firmei este realizarea de banere de publicitate

V PLAN OPERATIONAL

Locatia:
Frima are sediul social in judetul Constanta pe Bulevardul Aurel Vlaicu .Modelul firmei este un SRL(societate cu raspundere limitata),este platitoare de TVA este administrata de catre un singur asociat,isi poate muta oricand sediul social in alte judete si poate sa se extinda catre altele.

Personalul:
Pe langa administrator firma mai are si urmatorul personal
  • 1 contabil
  • 2 persoane responsabile de spalarea masini
  • 2 persoane responsabile cu polishatul masini si stergere
  • 1 casier care incaseaza banii(poate fi si barman)
Programul de munca: Luni-Sanbata 8-20
Duminica 8-17

VI MANAGEMENTUL SI ORGANIZAREA

Conducerea firmei va fi asigurata de Marius Popa care este si unic actionar

Organizare:
Administratorul se ocupa de buna organizare a firmei,el fiind responsabil pentru respectarea programului de lucru ,plata salriilor,el reprezinta societatea in fata autoritatiilor publice,el ia deciziile principale

VII INVESTITIE SI COSTURI

Valoarea investitiei initale am stabilit-o undeva in jurul sumei de 6000 euro care vor proveni din surse proprii .Bani vor fi folositi pentru inregistrarea firmei la Registrul Comertului,cheltuieli privin chiria spatiului comercial,cheltuieli privind achizitia de mijloace fixe.De asemena firma va mai beneficia de un fond de rezerva de 5000 euro destinat pentru plata salariilor

Previzionarea veniturilor:
  • venituri obtinute din spalarea autoturismelor
  • venituri obtinute din curatarea pe interior si exterior al masinilor
  • venituri obtinute din comercializarea bauturilor racoritoare+cafele
VENITURI ESTIMATE PE ZI:

Nr Crt

Denumire serviciu

Tarif (ron)

Frecventa

Valoarea totala

1

Spalare autoturisme

20

25

500

Total




500

Venituri obtinute din curatarea pe interior si exterior/pe zi

Nr Crt

Denumire serviciu

Tarif(ron)

Frecventa

Valoarea totala

1

Curatare interior exterior

5

20

100

Total




100

Venituri obtinute din vanzare de bauturi racoritoare/zi

Nr Crt

Denumire produs

Pret/buc

Cantitate

Valoare totala

1

Vanzare bauturi racoritoare

4

50

100

Total




100

Venituri obtinute din vanzare de apa mineral,plata sticla0,5 l

Nr Crt

Denumire produs

Pret/buc

Cantitate

Valoarea totala

1

Vanzare apa plata minerala

3

20

60

Total




60

Venituri obtinute din vanzarea de cafea/zi

Nr Crt

Denumire produs

Pret/buc

Cantitate

Valoare totala

1

Vanzarea de cafele

3

10

30

Total




30


Total Previzionarea veniturilor pe o zi

Nr Crt

Natura Venitului

Total pe zi(ron)

1

Venituri previzionate din spalatul autoturismelor

500

2

Venituri previzionate din curatarea pe interior si exterior

100

3

Venituri previzionate din vanzarea bauturilor racoritoare

100

4

Venituri previzionate din vanzarea apei minerale si plate

60

5

Venituri previzionate din vanzarea cafelei

30

6

Total venituri estimate/zi

790 ron

Aceste venituri sunt aproximative ele sunt luate fictiv si putand varia in functie de cati clienti aveti pe zi si ce tarife practicati

Total venituri estimate /pe luna 800*40=32 000 ron
TOTAL VENITURI ESTIMATE PRIMUL AN 32000*12=384 000 RON
TOTAL VENITURI=384 000 RON

PREVIZIUNEA CHELTUIELILOR
Pentru previzionarea cheltuielilor unei spalatori auto trebuie sa avem in vedere urmatoarele tipuri de cheltuieli:
  • cheltuieli cu salariile
  • cheltuieli cu materiile prime
  • cheltuieli cu achizitionarea mijloacelor fixe
  • cheltuieli cu utilitatiile
Cheltuieli achizitionare mijloace fixe

Cheltuieli achzitie aspiratoare de curatat 2 buc*1000 ron/buc=2000 ron
Cheltuieli achizitie aparate de spalat cu jet apa rece 2 buc*500 ron/buc=1000 ron
Cheltuieli achizitie 2 mese si 8 scaune 2500 ron
Cheltuieli vitrina frigorifica bauturi racoritoare 1200 ron
Total cheltuieli 6700 ron

Cheltuieli cu salariile

Categoria de personal

Salariul Brut lunar

Numar de persoane

Costurile cu salriile

economist

1000

1

1000

Spalatori auto

1000

2

2000

Stergatori auto

1000

2

2000

Casier(barman)

1000

1

1000


Total 6000 ron
Cheltuieli asigurari sociale 6000*28,55%=1713 ron

Total cheltuieli personal 7 713 ron
Total cheltuieli personal/an 7713*12=92 556 ron
Cheltuieli chirie spatiu comercial:6000 ron/luna*12=72 000 ron/an

Cheltuieli utilitati apa,energie. 1500 ron/luna*12=18 000 ron

TOTAL CHELTUIELI PRIMUL AN ..........189 256

No comments:

Post a Comment