Tuesday, March 8, 2011

STUDIUL DE PIATA


Plecand de la desideratul de a lansa un startup pe langa realizarea unui plan de afaceri un alt aspect important de care ar trebui sa tineti cont este cunoasterea pietei pe care doriti sa promovati serviciul sau produsul respectiv.Scopul unui studiu de piata este acela de a oferi informatii relevante pentru a putea rezolva problemelor cu care afacerea dvs s-ar putea intalni.
O strategie de piata buna este cheia succesului oricarei afaceri astfel puteti sa alegeti dvs o piata tinta sau o anumita nisa ,veti cunoaste concurenta ce anume produse sau servicii ofera,puncte slabe puncte forte.Realizarea unui studiu de piata se poate face in 2 moduri
  1. Studii de piata primare
  2. Studii de piata secondare
Un studiu de piata se poate realiza de catre firme specializate,agentii guvernamentale sau de catre dvs
STUDII DE PIATA PRIMARE


Acestea se pot realiza folosind propriile dvs resurse ca de ex:mail,telemarketing,interviu personal
  • Direct mail
Daca alegeti aceasta optiune trebuie sa aveti in vedere urmatoarele aspecte pentru ca campania dvs sa aiba succes:
-asigurati-va mai intai ca intrebarile sunt scurte si la obiect
-asigurati-va ca intrebarile sunt adresate pietei tinta si ca veti primi un feedback
-limitati-va intrebarile la maxim 2 pagini
Din pacate aceasta tehnica nu prea are un impact deosebit,studile aratand ca doar 5% dintre repondenti reactioneaza

  • Studiu prin telefon
Cercetarea prin telefon este in general cea mai costisitoare metoda de studiu de piata primara considerand rata de raspuns raportat la costul de telefonie.Aceasta metoda are o rata de impact de 10 % .Trebuie sa aveti in vedere urmatoarele aspecte:
-la inceputul conversatiei trebuie sa va prezentati numele celui care intervieveaza chestionarul
si compania din care faceti parte
-pauzele ar trebui evitate pentru a nui oferi subiectului motiv de dezinteres
-asigurati-va ca in momentul apelului puteti oferi informatii suplimentare despre acel produs sau serviciu
Un peste alta avantajele realizari unui studiu de piata prin telefon este aceea ca permite o viteza mare de actiune si poate sa cuprinda o mare suprafata de actiune
  • Interviuri personale
Sunt 2 tipuri de interviuri personale
-Grupul de studiu
-Interviul aprofundat
Grupul de studiu este folosit de catre marile compani in asa numintele sedinte de brainstorming unde se discute diferite strategii,concepte,oportunitati,idei

STUDII DE PIATA SECUNDARE


Sunt date si informatii preluate de la agentiile guvernamentale,companii,agenti media,sindicate etc Se numesc date secundare deoarece informatile au fost prelucrate din alte surse alte de catre cele facute din surse proprii .Datele de studii de piata secundare se pot imparti in mai multe categori:
  • Public
Datele de informatii publice sunt cel mai usor de folosit deoarece putem avea acces usor la ele si nu necesita costuri ca sunt gratuite si pot oferi informatii bune si pretioase.Aceste surse sunt in general agentiile guvernamentale,companiile si bibliotecile publice

  • Comercial
Realizarea unui studiu de piata de catre o firma specializata reprezinta o ideea foarte buna pentru ca va scuteste de eventualul timp pretios pe care ar putea sa il pierdeti implicandu-va in aceasta operatiune.Dar aici intervine si problema ca trebuie sa achitati un onorariu acelei compani care realizeaza acel studiu de piata

  • Educational
Institutiile educationale fei ele ca sunt colegii,universitati nu sunt privite ca surse de informatii viabile

No comments:

Post a Comment