Plecand de la desideratul de a lansa un startup pe langa realizarea unui plan de afaceri un alt aspect important de care ar trebui sa tineti cont este cunoasterea pietei pe care doriti sa promovati serviciul sau produsul respectiv.Scopul unui studiu de piata este acela de a oferi informatii relevante pentru a putea rezolva problemelor cu care afacerea dvs s-ar putea intalni.
O strategie de piata buna este cheia succesului oricarei afaceri astfel puteti sa alegeti dvs o piata tinta sau o anumita nisa ,veti cunoaste concurenta ce anume produse sau servicii ofera,puncte slabe puncte forte.Realizarea unui studiu de piata se poate face in 2 moduri
- Studii de piata primare
- Studii de piata secondare
STUDII DE PIATA PRIMARE
Acestea se pot realiza folosind propriile dvs resurse ca de ex:mail,telemarketing,interviu personal
- Direct mail
-asigurati-va mai intai ca intrebarile sunt scurte si la obiect
-asigurati-va ca intrebarile sunt adresate pietei tinta si ca veti primi un feedback
-limitati-va intrebarile la maxim 2 pagini
Din pacate aceasta tehnica nu prea are un impact deosebit,studile aratand ca doar 5% dintre repondenti reactioneaza
- Studiu prin telefon
-la inceputul conversatiei trebuie sa va prezentati numele celui care intervieveaza chestionarul
si compania din care faceti parte
-pauzele ar trebui evitate pentru a nui oferi subiectului motiv de dezinteres
-asigurati-va ca in momentul apelului puteti oferi informatii suplimentare despre acel produs sau serviciu
Un peste alta avantajele realizari unui studiu de piata prin telefon este aceea ca permite o viteza mare de actiune si poate sa cuprinda o mare suprafata de actiune
- Interviuri personale
-Grupul de studiu
-Interviul aprofundat
Grupul de studiu este folosit de catre marile compani in asa numintele sedinte de brainstorming unde se discute diferite strategii,concepte,oportunitati,idei
STUDII DE PIATA SECUNDARE
Sunt date si informatii preluate de la agentiile guvernamentale,companii,agenti media,sindicate etc Se numesc date secundare deoarece informatile au fost prelucrate din alte surse alte de catre cele facute din surse proprii .Datele de studii de piata secundare se pot imparti in mai multe categori:
- Public
- Comercial
- Educational
No comments:
Post a Comment